Tel: 06 - 37 33 59 68
Email: marjan@hettekstburo.nl

Schrijfhulp

Tekstschrijver nodig?

Het Tekstburo schrijft tekst voor brochures, folders, persberichten en interviews.
Hieronder lees je meer over mijn aanpak en werkwijze.

Tekstschrijver nodig voor folder of brochure?

Het Tekstburo verwoordt in heldere taal waar jouw organisatie, product of dienst voor staat:

  • duidelijke, prettig leesbare tekst.
  • passend bij jouw organisatie én bij de doelgroep.
  • in lijn met de rest van de communicatiemiddelen.

Voorbeelden zien? Bekijk mijn portfolio.

Tekstschrijver nodig voor nieuwsbrieven?

Ik krijg ze ook zo vaak. Van de nieuwsbrieven die je direct wegklikt. Waarom? Ze zijn onpersoonlijk, lelijk en totaal niet boeiend. Een goede nieuwsbrief pik je er zo uit. Ziet er meestal overzichtelijk uit, bevat nieuws, aanbiedingen en weetjes die boeien.Het Tekstburo schrijft nieuwsbrieven die:

  • effectief zijn.
  • aansluiten bij de interesses van je doelgroep.
  • de conversie van je website vergroten.

Nieuwsbrieven zijn een belangrijk bind- en communicatiemiddel. Je kunt er veel van je organisatie, dienst of product in kwijt, is altijd actueel en je ziet onmiddellijk of mensen doorklikken naar je website. Een goede nieuwsbrief draagt meetbaar bij aan conversie vanaf je website. Het Tekstburo zorgt voor een pakkende onderwerpregel en verleid de lezer om door te klikken.

Weten hoe je dit aanpakt? Neem even contact met me op.

Tekstschrijver nodig voor persberichten?

Met een goed persbericht speel je jouw organisatie in de kijker.

Maar…..
Wat is een goed persbericht?
Aan welke voorwaarden moet het voldoen?
Wanneer stuur je een persbericht?

Je stuurt een persbericht naar relevante bladen en websites. Maar je zoekt ook publiciteit via social media. Het Tekstburo helpt bij het schrijven van een goed persbericht. Met een kop en een staart. Én met nieuwswaarde.

Een goed persbericht? Neem even contact met me op.

Tekstschrijver nodig voor interviews?

Een goed interview houden is nog best lastig. Je moet de juiste vragen stellen en goed naar de antwoorden luisteren. Een prettige sfeer zorgt voor meer openheid en dus meer stof voor het artikel, reportage of nieuwsbericht. Het Tekstburo helpt daarbij.

Interview: een ander licht op de zaak
Een interview biedt de mogelijkheid een onderwerp van een bepaalde kant te belichten of toe te lichten. De lezer wordt meegenomen in iemands denken en beweegredenen. Ook geeft het de kans zaken te verduidelijken en uit te leggen. Een interview is een krachtig en persoonlijk middel om lezers te overtuigen en te boeien.

Voorbeelden zien?
Bekijk de voorbeelden in de portfolio van Het Tekstburo.

 

BLOG ‘Schrijven voor webshops’

Een van mijn klanten heeft een webshop. Met héél veel producten. Producten die onderling verschillend zijn, maar ook met veel overeenkomsten. Hoe zorg je ervoor dat content onderscheidend is? Vier tips.

Lees verder
BLOG ‘Adverteren op Facebook’

Adverteer je nog niet op Facebook? Doen! Je kunt je doelgroep heel precies targetten en de kosten zijn aanzienlijk lager dan een advertentie in print of op tv. Alleen maar voordelen?…

Lees verder
BLOG ‘Puber column schrijven’

Als ouder van een puberzoon ben ik toegetreden tot de redactie van de ‘BOB’. Het Boni ouderbulletin. Een magazine voor ouders met kinderen op het Bonifatiuscollege in Utrecht. Elke vier…

Lees verder
Partners waarmee ik graag samenwerk

Ieder z’n vak. Ik werk al jaren samen met een aantal collega-ondernemers. In grotere tekstproducties, voor (web)design en fotografie. Weten wie?

Lees verder
Maatschappelijk Betrokken Ondernemer

Het Tekstburo is maatschappelijk betrokken partner van Stichting Krachtig Krommerijn in Bunnik. Ik zorg voor persberichten en verzorg de webredactie van de stichting. 

Lees verder