BLOG ‘Adverteren op Facebook’

Adverteer je nog niet op Facebook? Doen! Je kunt je doelgroep heel precies targetten en de kosten zijn aanzienlijk lager dan een advertentie in print of op tv. Alleen maar voordelen? Nee, je moet wel even goed opletten.

Plaatjes & Praatjes

Als je adverteert op Facebook en je voegt een afbeelding toe (en natuurlijk doe je dat, want zonder beeld kun je net zo goed niets doen), dan mag je plaatje maximaal 20% tekst bevatten. Ook als je een bericht promoot, past Facebook deze regel toe. Het kan gebeuren dat een afbeelding toch wordt toegestaan door Facebook, maar dat biedt je geen garanties. Gedurende de looptijd kan Facebook je advertentie alsnog afkeuren en dat is dan enorm vervelend.

Waarom is adverteren op Facebook dan toch aantrekkelijk?

  • Je bepaalt zelf de doelgroep.
  • Je bepaalt zelf de looptijd en budget van je advertentiecampagne.
  • Je kunt elk moment je advertentie aanpassen of stopzetten.
  • Je bepaalt zelf de regio waarin je wilt adverteren.
  • Onder de tab ‘Statistieken’ heb je continu inzicht in de resultaten van je campagne.

Zit je doelgroep op Facebook?

Voordat je Facebook inzet als mediakanaal, check je of je doelgroep op Facebook actief is. Hoe? Kies voor ‘advertentie maken’ en vul alle velden in. Alsof je echt gaat adverteren. Het enige wat je niet doet is de advertentie activeren. Facebook geeft je een indicatie van het aantal personen dat jouw advertentie gaat zien!